
Ketika Aku menciptakan wanita, aku putuskan dia harus istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk memikul beban kehidupan; namun aku membuat lengannya cukup lembut untuk memberikan kenyamanan…..
Aku berikan kekuatan batin untuk menanggung persalinan serta penolakan yang sering kali dialaminya, bahkan dari anak-anaknya sendiri…
Kuberikan padanya ketangguhan sehingga memungkinkannya merawat keluarga dan teman-temannya, bahkan ketika semua orang menyerah karena penyakit dan kelelahan, dia tidak mengeluh…..
Kuberikan kepekaan padanya untuk mencintai anak-anaknya dalam keadaan apapun. Bahkan ketika anak-anaknya sangat mengecewakannya…
Dia memiliki kekuatan istimewa yang menenangkan tangis anaknya serta mengatasi kegelisahan dan kekhawatiran anak remajanya…
Kuberikan kekuatan untuk merawat suaminya, walau dia melakukan kesalahan. Dan Aku menciptakannya dari rusuk laki-laki untuk melindungi hati suaminya…
Kuberikan kearifan agar mengetahui bahwa seorang suami yang baik tak kan pernah menyakiti isterinya, tapi kadang-kadang menguji ketegaran serta ketabahan isterinya untuk terus mendampingi suaminya tanpa ragu…
Untuk semua kerja kerasnya ini, Aku juga memberi dia air mata untuk dicucurkannya. Ini adalah yang diinginkannya untuk meringankan bebannya, dan ini adalah satu-satunya kelemahannya…
Dia sungguh istimewa Dia lah Wanita
Tuesday, May 17, 2011
Mengapa Wanita Menangis..
Posted by WANY SALLEH at 4:58 PM 0 comments
Wednesday, May 4, 2011
*IMPIANKU*
impian aku :
1) nk berjaya nk jadi org KAYA (rumah besaq,keta besaq,duit berkepuk2 tp beriman ^,^).
2) nk bwk mak gn ayah p MEKAH gn suamiku 1hari nanti.
3) nk kawen gn org yang aku sgt CINTA.
4) nk HONEYMOON kt overseas.
5) nk SENANGKAN family nk buktikan pd semua org aku mmpu bg apa yg family aku nk.
6) nk bg AYAH keta gn banglo besaq.
7) nk ada PHD (tp mcm xyakin).
8) nk bawak 1 FAMILY aku p bercuti kat overseas sume aku tanggung.
9) nk SUAMI yg mcm ada jiwa perwatakan dan keimanan mcm wtak ADAM dlm adamaya(hehe tp serius ni)
10) nk hidup bahagia,sihat dan berjaya DUNIA AKHIRAT. amin.
hurmmm 10 impian aku yg dpt disenaraikan rasanya ada lg. tp yg ni paling aku harapkan buat masa skrg.. aku sentiasa berdoa semoga boley capai ke10 spuluh2 ni. i hope so. aku akan berusaha selagi mampu. InsyaAllah. AMIN~
Posted by WANY SALLEH at 11:49 PM 0 comments
Monday, April 25, 2011
HAPPY BIRTHDAY en.boyfren ;)
walaupun sy jauh tp sy tetap mahu bhgiakan dia. i love u BF. :) 
kek en boyfren yg disygi ;)
hadiah utk en.bf sy. buat masa skrg ini dlu yea dear yg lain akn myusul ;)
Posted by WANY SALLEH at 8:05 PM 0 comments
Saturday, April 2, 2011
MENADAH GERIMIS :(
Bagaikan terdengarnya suara
Menghakis mengikis naluri
Mengeruhkan jernih suasana
Dan meretak harapan
Tiada erti aku merindu
Jika kau tak ingin bertemu
Apa gunanya bercinta di dalam kepura-puraan
Yang lafaz cinta hanya di bibir
Namun diri tak seringnya hadir
Di saat engkau diperlukan aku hampa
Usah dikelirukan cinta
Yang terkusut jiwa merana
Jangan dengan separuh hati
Diri ini kau cintai
Usahlah renung hanya di mata
Benamkanlah ke dasar hati
Renunganmu telusnya pasti
Berarash ke syurga cinta
Menanti kunjungan hampir pasti
Mengharap titis embun pagi
Dan bagai menadah gerimis
Yang masih pulang pergi
footnote : Suka lirik lagu ni TQ
Posted by WANY SALLEH at 3:55 PM 0 comments
Friday, April 1, 2011
Mainan hidup
Assalamualaikum... dh lama xmenulis. hehe
arni aku tulis dlm kdaan yg sgt serabut. aku pon prsaan ku hnya update blog bila tnsion. haha aku tnsion sgt gn keja yg bertimbun2 ni. kdg2 rasa give up sgt! nk ja aku lari blik kedah nk brnti ja stdy ni. kdag2 aku rasa smgat plak. haha tahla mgda la aku ni. actually,aku tgh tgh pening gn mainan hidup ni. kdg2 ok kdg2 x. apa nk jd ni apa nk jd. aku pon xtau nk ckp cmna. aku hnya mmpu berdoa semoga semuanya baik. bak kata pepatah nk dibuang syg ditelan pahit. aku pon keliru gn diri aku sndri. apa yg aku buat ni betoi ka. berbaloi ka. menjamin ka. tah la aku xnpk g jwpnya. aku kdg2 sedih pkiaq nsib diri ni. aku pon xphm. mgkin ni slah aku jgk tp apa salah aku yg terok sgt smpai cmni. aku xphm. mmpu ka aku bertahan. mkin hari mkin byk yg aku pkiaq dlm pala otak ni. tp xpa aku anggap ja sume ni mainan hidup. smoga aku kuat tmpuhi hari2 yg mndtg. xbyk aku mintak hargai aku selagi aku ada bersama . TQ.
Posted by WANY SALLEH at 12:24 AM 0 comments

