Assalamualaikum..
Entry malam ni just nk bgtau saya dh delete FB. hehe gedik ja. dh 2 sume tinggal sejarah buat masa skrg kn dilain hari xtau la. hurmm sbnrnya nk cita mlm ni best r der. gua lepak gn fmly kt mini icity Alor star lepas dinner celebrate birthday my brother. boley dikatakan makan besaq la mlm ni. hehe lama2 aku pon koi besaq.. fuhhhh!
actually aku suka ada fmly dinner mcm ni skrg2nya dptla sume family ni brkumpul smbang tntang diri masing2 yela bkn senang nk kumpul kn masing2 kerja and dh brumah tangga. tgal aku jea yg masih membujang wow! hehe.. meh meh nk tnjuk ckit kek kejadian malam ni.
TADAAAAA...........
Thursday, June 2, 2011
FACEBOOK bubye~
Posted by WANY SALLEH at 12:45 AM 0 comments
Wednesday, June 1, 2011
Seni pengSUSHIan
Assalamualaikum..
Arni saya nk cakap pasal sushi. hurm bajet jepun. haha. xdak la sbnrnya saya sgt suka tgok sushi and suka nk beli tp xberapa lalu nk makan. bukan apa presentation sushi 2 sndiri buat saya tertarik. cantik. kadang2 rasa nk beli juz utk suka2. sbb dia cute. hehe jom usya ckit....


Masa tgh usya2 sushi2 ni terjumpa benda comey ni.... ohh tidak perasaan membuak2 nk benda ni.......
Hurm comey kn sushi2 ni geram kot tgok. saya rasa sushi ni satu seni pemakanan la. sbb dia dihidangkan dengan cantik sgt. org yg buat dia msti sgt berseni. ohhh heart u sushi.......
Posted by WANY SALLEH at 3:27 PM 0 comments
Tuesday, May 17, 2011
Wahai kaum ADAM...

Wahai kaum Adam,
jika seorang wanita menangis keranamu,
tolong jangan menyia-nyiakannya...
Mungkin, kerana keputusanmu, kau merosakkan kehidupannya.
Saat dia menangis di depanmu, saat dia menangis keranamu...
Lihatlah jauh kedalam matanya. Dapatkah kau lihat dan kau rasakan
SAKIT yang dirasakannya keranamu ?
Apakah keistimewaan insan ini?
Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat..
TUTUR katanya merupakan KEBENARAN...
SENYUMANnya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya...
PELUKAN & CIUMANnya bisa memberi KEHANGATAN bagi anak2nya...
Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa..
Dia TERHARU, MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN
pd org2 yg dikasihinya...
Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHANnya...
Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN...
Dia begitu sedih melihat KEMATIAN..
TITISAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN.
Tapi dia sering dilupakan oleh kaum Adam kerana satu hal.
Bahawa "Betapa BERHARGAnya wanita".
Posted by WANY SALLEH at 5:28 PM 0 comments
Wanita dan Air Mata

Ketika wanita menangis………Itu bukan bererti dia sedang mengeluarkan senjata pertamanya. Melainkan dia sedang mengeluarkan senjata terakhirnya?????
Ketika wanita menangis…… itu bukan bererti dia tidak berusaha menahan,melainkan karena pertahanannya sudah tak kuat lagi membendung air matanya ………….
Ketika wanita menangis……..Itu bukan karena dia ingin di lihat lemah,melainkan karena dia sudah tak sanggup berpura pura kuat!!!!!
Mengapa wanita menangissssssss?????????
Karena wanita juga seorang manusia yang memiliki perasaan, dan terkadang mengutamakan perasaan itu daripada pikiran. Padahal wanita tak pernah menuntut banyak kecuali pengertian.Kadang kadang wanita terlihat manja,banyak maunya,atau mungkin di mata laki laki kami hanyalah makhluk yang menyusahkan, merepotkan,atau bisa saja kami ini makhluk pembawa sial. Terlalu di lemahkan di cemoohkan bahkan di hinakan…..
Tapi ketahuilah……………….
Kami masih tetap berdiri tegar meski kalian menghantam,dengan banyak rasa sakit yang mendera, kami masih kuat tanpa huluran tangan kalian, kami masih kuat dengan cacian dan makian yang jadi sarapan. Kami masih kuat walaupun kalian tinggalkan.kami masih tetap menyayangi kalian dengan kasih tanpa kekurangan bahkan berlebihan. Kami masih tetap orang yang sama ketika kalian berusaha pergi dan menghindar kemudian datang kembali membawa ASA.
Meski terlihat tak peduli , meski terlihat mengacuhkan, tapi percayalah jauh di lubuk hati yang paling dalam punya sejuta doa untuk kalian, sejuta syurga untuk kalian, sejuta bahagia untuk kalian, sejuta kesenangan untuk kalian, sejuta harapan untuk kalian,sejuta cinta untuk kalian, sejuta rasa untuk kalian, dan sejuta kasih sayang sepanjang jalan kenangan.
Wabita memang terlalu berlebihan dalam mengeksplorasi perasaan tanpa berkompromi dengan pikiran. Karena Itulah anak telahir dari rahim kami, karena Tuhan ciptakan ruang luas di bawah hati kami untuk bernaung jiwa jiwa hasil cinta.Karenanya lagi lagi Tuhan menakdirkan kami sebagai makhluk yang akan selalu terlihat lemah di luar tetapi kuat di dalamnya......
Posted by WANY SALLEH at 5:20 PM 0 comments













