Blogger Layouts

Saturday, June 4, 2011

pejabat si GOOGLE

Assalamualaikum..
hurm aku tau kita sume ni boley dikatakan hari2 akan on9 dan gunakan google kn. xkira la nk carik apa2 pon nk isi dlm blog ka,nk isi dalam fb ka,nk buat asgmnt pon kdg2 google. betul x? hehehe (mcm penah buat ja). kadang2 aku trpk MR.Google ni hebat r. apa aku taip apa aku mtk sume dia bg. hehe. haaa hari ni aku nk bwk anda-anda sume p melawat ofis org2 Google ni duk brkerja. jom chek it out!

ni Google office in Zurich,Switzerland.














PERRRRRHHHHHHH........ lau aku keja kt ofis mcm 2. ari2 OT pon xpa. best smgat ckit nk p keja. haha. aku rasa sebab 2 kot suasana mcm 2 depa ni buat spya prkja selesa dan xborink keja dalam 2. gaji dh komfem2 tebal dok keja dlm ni. fuhhhh ada keja kosong dak... hehe. mmg best la ofis ni kesimpulannya.. TQ

Thursday, June 2, 2011

Isi Masa Lapang.

Assalamualaikum..
hurm semua org tau kn skrgkan tgh cuti sem. U aku ni lak cuti 4 bln sem ni. perhhhh mmg trbaik la aku duk umh tnpa hala tuju ni naik juling gak la mata ni hari2 xtau nk buat apa. pada asalnya aku nk keja. tp xjd. nk amek lesen pon mcm xjd sbb apa sbb penyakit malas dh mnguasai diri. yela dh ari2 duk bersenang lenang dirumah dgn makan enak yg dihidang oleh mak buat aku mkin mls brgerak. hahaha apa g tmbh berat la. eh tp aku g erobik tau gn abg2 polis tiap2 ari ahad. hehe xdala depa buat snaman 2 utk depa sbnrnya tp aku gn ayah aku join la.. skrg2nya brgerak la bdn ni kn.

Oleh sebab aku ni sgt borink dan memberontak xtau nk buat apa. aku pon mengisi la masa lapang aku dgn masak cuti2 ni. sbb aku mmg suka masak n cuba resepi2 baru ni best sgt bila bnda 2 menjadi. lagi satu aku ni lau aku tension ka stress ka msti aku nk masak. sbb aku rasa bila aku masak tongtiang tongtiang kt dapoq 2 buat aku lega ckit. hehehe anehkan. tp untung gk r sapa jd suami aku asal aku bgang aku masak bg dia mkn. HAHA.

Arini penyakit borink aku dtg lagi.. so aku pon mula terfikir nk masak something google punya google. last2 aku bekenan nk buat satu resepi ni memndangkan sume bahan ada kt umh. apa lagi dgn pntasnya aku pegi dapur proses dpur mak aku 2. pompang pompang ciap la APAM MEKAR lebih kurang 40++ biji.; hehe.
meh nk tunjuk ckit..


SEBELUM DIKUKUS



INILAH HASILNYA... (:

comey kn apam ni nk makan pon syg dia comey sapa suroh. hehehe. ok ni aku nk kongsi resepi mana tau ada yg nk cuba hilangkan borink mcm aku. tp bila menjadi perasaan puas hati dan lega 2 muncul. hehe

Resepi Apam Mekar :-

300g tepung gandum
200g gula (xsuka manis bley kurangkn)
2 biji telur
3 sudu besar susu tepung
1 sudu kecil baking powder
1 sudu kecil ovallate
250ml susu dutch lady strawbery/susu segar pon boleh
sedikit esen vanilla
pewarna merah
paper cup

Cara-caranya :

1) pukul sume bahan diatas kecuali pewarna dengan kelajuan maksimum sehingga sebati
2) bahagi adunan ke dalam bekas lain dan warnakn dengan warna merah dan satu lagi adunan tanpa pewarna.
3) masukan adunan tanpa warna dalam paper cup dan kemudian masukan pula sedikit adunan berwarna merah pula keatasnya.
4) kukus selama 10-15 minit dengan api yang kuat.
5) makan la der.... hehe

SELAMAT MENCUBA ;)

FACEBOOK bubye~

Assalamualaikum..
Entry malam ni just nk bgtau saya dh delete FB. hehe gedik ja. dh 2 sume tinggal sejarah buat masa skrg kn dilain hari xtau la. hurmm sbnrnya nk cita mlm ni best r der. gua lepak gn fmly kt mini icity Alor star lepas dinner celebrate birthday my brother. boley dikatakan makan besaq la mlm ni. hehe lama2 aku pon koi besaq.. fuhhhh!

actually aku suka ada fmly dinner mcm ni skrg2nya dptla sume family ni brkumpul smbang tntang diri masing2 yela bkn senang nk kumpul kn masing2 kerja and dh brumah tangga. tgal aku jea yg masih membujang wow! hehe.. meh meh nk tnjuk ckit kek kejadian malam ni.

TADAAAAA...........

Wednesday, June 1, 2011

Seni pengSUSHIan

Assalamualaikum..
Arni saya nk cakap pasal sushi. hurm bajet jepun. haha. xdak la sbnrnya saya sgt suka tgok sushi and suka nk beli tp xberapa lalu nk makan. bukan apa presentation sushi 2 sndiri buat saya tertarik. cantik. kadang2 rasa nk beli juz utk suka2. sbb dia cute. hehe jom usya ckit....












Masa tgh usya2 sushi2 ni terjumpa benda comey ni.... ohh tidak perasaan membuak2 nk benda ni.......



Hurm comey kn sushi2 ni geram kot tgok. saya rasa sushi ni satu seni pemakanan la. sbb dia dihidangkan dengan cantik sgt. org yg buat dia msti sgt berseni. ohhh heart u sushi.......

The Most Beautiful Wedding Cake

Jom cuci mata.................














harap2 dapat kek mcm ni nanti. cantik xterkawal... huhu