Blogger Layouts

Monday, November 19, 2012

tak bersebab.

kenapa mesti menagis kalau tak ada sebab.
kenapa mesti bersedih kalau tak ada sebab.
kenapa mesti sebak kalau tak ada sebab.
kenapa
kenapa
kenapa

kau nak tarik perhatian siapa ni?
kenapa kau turun tak henti-henti?
kau kurang kasih sayang atau kau nak menagih simpati.

aku letih.
jangan buat aku macam ni.
kau turun tanpa sebab buat aku gelisah
tak tenang
tak tenteram

aku takut. aku takut. aku takut.
kau turun tanpa sebab.
kau turun tanpa amaran.
sakit dalam ni aku tanggung.
sakit aku rasa.

#resak, 429pm

Sunday, November 18, 2012

SAVE GAZA

Allah sentiasa bersama anda. bertahanlah bertahanlah. hanya doa mampu aku kirimkan dari jauh.

SAVE GAZA. BOIKOT ISRAEL LAKNATULLAH !

Monday, October 22, 2012

aku pilih

Bogel menuju tuhan - Zahiril Adzim






#kadangkadang aku sedar aku suka orang misteri. AlorSetar,422pm

Chinta

Kau hadir bila tiba waktunya...
tidak diundang tak jua dipinta
walau lari kau tetap datang jua
keranamu chinta..tak mampu menahannya

Aku terus mencuba terus lari dari chinta..
kerana perit terasa sengsara tanpa kata
kerana dusta...

Chinta kau lulurkan hati ini
membuatkan segalanya indah
walau sesekali menjengah tiba oh cinta
terasa bahagia..hanya menunggu saat dan tika.

Aku akan terus melangkah walau tanpamu oh chinta...
Aku yakin akan adanya setia ceritera yang tiada akhirnya..

Chinta kau lulurkan hati ini
membuatkan segalanya indah
walau sesekali menjengah tiba oh cinta
terasa bahagia..hanya menunggu saat dan tika.

kerana...
kerana...terasa bahagia...

Chinta... abadi chinta
chinta padaNYA
chinta satu...
chinta selamanya....

-butterfingers,kedah 135am

Sunday, October 21, 2012

RED VELVET CAKE

Assalamualaikum...
hai warga blog.. kaka nak bagi resepi kek red velvet ni. haaa kaka mmg dok taqam nk buat dari kt shalam g. so bila setibanya kat kedah getaq pala2 beli brang teruih pompang-pompang kaka buat. Alhamdulillah jadi... mgkin buat dgn kaseh syg.. haha. okay suka sembang byk. maaf la kaka guroo. nah resepinya :)

RED VELVET

Bahan-bahan kek :

2 1/2 cwn tepung superfine
1/2 buttercup (stgah lagi guna utk buat creamcheese nnti so bhgi dua la)
1 cwn gula
1sk baking powder
1sk soda bika
1sk garam
2sb serbuk koko
1sk cuka
1sb esen vanilla
2 biji telor
1 kotak kecik dutchlady full cream
2-3sb pewarna merah (terpulangla tgk nk bg merah terang tmbah la sndri)

Creamcheese :

500g creamcheese
1/2 buttercup
1 cwn gula aising
1sb esen vanilla

Cara-cara :

1) ayak tepung,serbuk koko,garam,baking powder dan soda bika. ketepikan
2) dalam cawan campur susu,cuka,esen vanilla dan pewarna merah. kacau sebati biarkan
3) putar gula dgn buttercup sebati (dlm 3min). masuk kn telur 1 persatu. putar smpai kmbang
4) masukan tepung selang seli dgn campuran susu tadi. buat sampai habes.
5) sapu sedikit butter dkt loyang. taburkan sedikit tepung ratakan dalam loyang kira mcam lapisan la xmau bg lekat.
6) tuang adunan tadi. bakar selama 50min 170c. cucuk tgh agak dh xmelekat dh masak la tu.
7) biarkan kek betul2 sejuk potong tgh2 dia t nk letak creamcheese tgh tu. stg tgok gmbaq.

creamcheese
1) masukan semua bahan dalam mixer. putar sampai kembang.
2) pas2 bubuh kat tgh2 kek gn cover sume kek tu. pas2 deko la ekot suka.

SELAMAT MENCUBA :)